Menopauza, lęki i bezsenność

O publikowano 15-10-2010 w kategorii: Zdrowie

Tagi: , , , , , , ,

Menopauza zaczyna się, kiedy poziom hormonów: progesteronu i estrogenu spada powodując zatrzymanie produkcji jajeczek. Cykl menstruacyjny zostaje zatrzymany i już nigdy nie powraca. Jeżeli kobieta jest nieświadoma zmian, które nastąpią może być zaskoczona huśtawkami nastrojów oraz brakiem emocjonalnej równowagi. Należy nauczyć się starać panować nad sobą, a stan, jakim jest menopauza potraktować jako przejście na wyższy stopień życia, co wiąże się z większą troską o siebie oraz o swoje zdrowie i ciało. Menopauza rozpoczyna się pomiędzy 45- 55 rokiem życia, czasami już w 35 lub dopiero w 60 roku życia. Większość kobiet menopauzę interpretuje jako okropną rzecz, jako pewien etap który kończy ich życie, etap którym wkraczają w starość. Nie ma nic bardziej mylnego, kobiety nawet po menopauzie także jak najbardziej mogą być pociągające dla mężczyzna i wzbudzać w nich pożądanie i namiętność, wszystko zależy jedynie od ich zachowania, dobrych chęci i seksapilu który kobiety wytwarzają podświadomie będąc pewnymi siebie. Badania dowodzą, że jedna na dwadzieścia osób cierpi na ataki lęków. Do objawów lęków zalicza się nerwowość, smutek, uczucie niepokoju, osaczenia i zmartwienia. Towarzyszą temu bóle głowy, bóle w klatce oraz uczucie “motylków” w żołądku. Stany spowodowane są przez problemy w związku, stres w pracy, trudne sytuacje w rodzinie lub z powodu wyjątkowych wydarzeń- ważnego wystąpienia lub ślubu. Nad uczuciem niepokoju można zapanować samemu. Wymaga to trochę pracy, ale skutkiem będzie umiejętność rozumienia swojego zachowania i opanowania się we właściwym momencie. Kiedy samemu nie umiemy poradzić sobie w żaden sposób nad częstymi atakami, które staja się silniejsze z każdym razem wtedy należy udać się po pomoc. Pomocy może udzielić nam nawet jeden z naszych przyjaciół czy rodziny. Jeśli jednakże nie będą oni w stanie tego zrealizować i nam pomóc, najlepiej byśmy udali się do specjalisty, lekarza psychologa, psychiatry bądź innego który mógłby pomóc nam w naszym problemie, pomóc przezwyciężyć nasz lęk. Sen jest nieodłącznym procesem, który zachodzi w ludzkim życiu towarzysząc człowiekowi aż do śmierci. Każda osoba jest inna w związku z tym ma różne potrzeby. Dorosły człowiek przeciętnie potrzebuje od 7 do 8 godzin snu. Zdarzają się przypadki, że 3 godziny spoczynku pozwalają na normalne funkcjonowanie. Bezsenność jest stanem, który nie pozwala zapaść w głęboki sen. Spowodowana może być stresem, chorobą lub innymi zaburzeniami. Jeśli nie możemy zasnąć najgorsza rzeczą jest położenie się do łóżka z milionem myśli w głowie. Należy wstać i zrobić parę miłych rzeczy takich jak: czytanie książki, wypicia kubka ulubionego napoju, przytulenia się do ukochanej osoby, a w dzień: poćwiczenia, oddzielenia życia domowego z pracą, wyniesienie telewizora z pokoju oraz zadbanie o miła atmosferę w sypialni. Bardzo dobrze jest pamiętać także o porządnym wywietrzeniu naszej sypialni, świeże powietrze na pewno pomoże nam w zaśnięciu, a później sen będziemy mieli na pewno dużo spokojniejszy i milszy niż kiedy byśmy spali w zatęchłym pomieszczeniu.

O stronie

Często zapominamy o tym, że o wyglądzie naszej skóry decyduje także to, co spożywamy na co dzień. Potrawy bogate w sól, tłuszcz zwierzęcy, cukier przyczyniają się do rozwoju cellulitu. Cukier i tłuszcz powodują rozrastanie się tkanki tłuszczowej, sól natomiast przyczynia się do gromadzenia wody w organizmie. Prawidłowa dieta powinna więc obejmować składniki, które wspomagają spalanie tłuszczu, a więc przyspieszają przemianę materii, oraz ułatwiają usuwanie nadmiaru wody. Dlatego też do diety należy włączyć produkty zawierające błonnik, a więc przede wszystkim pieczywo pełnoziarniste, owoce i warzywa, różnego rodzaju kasze. Nadmiaru wody pozbędziemy się, paradoksalnie, pijąc duże ilości płynów. Szczególnie zalecana jest woda mineralna, a także zielona i czerwona herbata, które znane są z tego, że przyspieszają spalanie tłuszczu. Z jadłospisu wykreślić należy przede wszystkim słodycze oraz potrawy typu „fast food”, które dostarczają ogromnej ilości kalorii. Nie zapominajmy o tym, że nasza dieta odbija się na naszym zdrowiu i wyglądzie.

Losowy artykuł

Jednym z elementów walki z cellulitem jest masaż, zarówno ten wykonywany w profesjonalnych salonach kosmetycznych, jak i ten, który można samodzielnie wykonać w domu, najlepiej podczas kąpieli, kiedy skóra jest wilgotna, a naczynia krwionośne rozszerzone pod wpływem ciepła. Masaż, który można wykonywać drewnianym bądź plastikowym przyrządem z wypustkami, szorstką rękawicą lub po prostu uciskając skórę palcami, poprawia krążenie krwi, a więc przyczynia się do usuwania toksycznych produktów przemiany materii oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ciało masujemy okrężnymi ruchami od dołu ku górze, czyli od łydek w górę tułowia, koncentrując się na miejscach dotkniętych „pomarańczową skórką”. Dodatkową zaletą masażu jest złuszczanie martwego naskórka. Tak wykonany zabieg przygotowuje skórę na przyjęcie aktywnych substancji z kosmetyków ujędrniających i antycellulitowych. W gabinecie możemy poddać się endermologii, czyli zabiegowi, w którym przy użyciu specjalnej głowicy, formującej pod wpływem podciśnienia fałd skórny, masowane jest całe ciało. Reklama: kask jeździecki