Sport i trening

O publikowano 26-11-2010 w kategorii: Zdrowie

Tagi: , , , , , , ,

9W jaki sposób najlepiej ćwiczyć, aby mieć odpowiednio wysportowaną sylwetkę i wytrenowane mięśnie? Oto jedna z propozycji: najlepiej trening prowadzić co dwa dni tak, aby uzyskać najlepsze efekty. W pierwszy dzień powinniśmy zadbać o klatkę piersiową, jednak ogólnie wtedy powinniśmy zadbać o partię mięśni, na których zależy nam najbardziej. Warto również zwrócić uwagę na to, że trening będzie oddziaływał na nasze mięśnie na trzy, różne sposoby – a zatem pierwszy sposób pozwala na zwiększenie wytrzymałości mięśni. Oczywiście ktoś mógłby w tym momencie powiedzieć, że istnieją inne i może i pewnie nawet lepsze propozycje, od wspomnianej wcześniej i zapewne byłoby w tym właśnie stwierdzeniu naprawdę sporo racji. Zresztą najczęściej jest w naszym życiu właśnie tak, że właściwie to różne rzeczy są odpowiednie dla różnych organizmów i ludzi w różnych etapach ich życia. Dlatego też należy to wszystko czynić z rozmysłem i z udziałem naszego rozsądku, ponieważ bez tego nic właściwie dobrego nie wyjdzie.

Kiedy chcemy zwiększyć rozmiary naszych mięśni zastanawiamy się jak to zrobić, czego unikać a także co jest najważniejsze do tego, aby osiągnąć sukces. Przede wszystkim trening na masę to trening na wolnych ciężarach, a zatem na sztandze oraz sztangielkach. Warto pamiętać o tym, żeby przy treningu na powiększenie masy mięśniowej unikać między innymi linek oraz wyciągów. Kiedy na własną rękę chcemy zaplanować rozkład ćwiczeń warto pamiętać o tym, żeby ćwiczenia było złożone, a zatem składały się między innymi z wyciskania, przysiadów oraz martwego ciągu. Co do trudności ćwiczeń warto pamiętać o tym, żeby ćwiczenia były proste, ponieważ jeżeli ćwiczenia zostaną dobrze dobrane, efekty będą widoczne szybciej oraz lepiej. Jednak trening na masę to nie tylko trening, ponieważ należy również zwrócić uwagę na dietę, jaką stosować będziemy przez czas przybierania masy. Podczas prowadzenia treningów nie należy zapominać o systematyczności oraz prawidłowym rozkładzie ćwiczeń. Wszystko to jest w pewnym sensie istotne.

Ubiór i sport

O publikowano 26-09-2010 w kategorii: Uroda, Zdrowie

Tagi: , , , , , , ,

51Sezon zimowy jak i letni sprzyja modzie pod każdym względem. Przeglądając najnowsze katalogi mody zastanawiamy się nad tym, dlaczego ubrania bywają aż tak drogie, dlaczego aby wyglądać tak, jak modelki z katalogu musieli byśmy zapłacić zbyt dużą kwotę pieniężną. Coraz większą popularnością jednak cieszą się sklepy z odzieżą używaną, w których można znaleźć niezłe skarby,a w dodatku, wcale nie płacą po kilkaset złotych za jedną bluzkę na jeden sezon. Lumpeksy niestety nie kojarzą nam się zbyt dobrze – słowo to powiem wywołuje wyobrażenia o rzeczach gorszej jakości i co najgorsze – bywa krzywdzące dla sklepów, które występują pod nazwami second hand, outlet czy vintage. Zapewne nazwy te dla większości z nas nie są znane, dlatego też obojętnie przechodzimy koło takich sklepów z myślą, że są tam najgorsze ubrania. Ale nic bardziej mylnego, vintage to sklep, który promuje ubrania z poprzedniego sezonu – które nie były nigdy noszone. Sklepy typu outlet mogą nam zaoferować ubrania z nadwyżek produkcyjnych a także z końcówek serii. Ćwiczenia fizyczne są często niechcianą koniecznością. Przyzwyczajeni do siedzącego trybu życia z niechęcią spoglądamy na rower, rakietę tenisową czy strój kąpielowy i czepek. Tymczasem regularna gimnastyka jest niezbędną, jeśli chcemy zwalczyć nieestetyczne nierówności na skórze. Jednorazowy wysiłek nie da żadnego efektu – lepiej poświęcić na ćwiczenia 30 minut co najmniej 2 razy w tygodniu niż uprawiać sport przez 2 godziny raz na 2 tygodnie. Nie trzeba od razu decydować się na wyczerpujące ćwiczenia, po których nie będziemy w stanie się podnieść z łóżka, co dodatkowo zniechęci nas do dalszego wysiłku. Korzystne efekty osiągniemy uprawiając spokojną jogę, plewiąc grządki w ogródku czy po prostu spacerując. Jeśli mamy więcej energii, warto zapisać się na aqua aerobic – nie tylko spalamy kalorie, ale również woda dodatkowo masuje całe ciało. Warto także wsiąść na rower bądź zagrać w siatkówkę czy koszykówkę. Pamiętajmy jednak o najważniejszej zasadzie – gimnastyka musi być wykonywana regularnie.

O stronie

Często zapominamy o tym, że o wyglądzie naszej skóry decyduje także to, co spożywamy na co dzień. Potrawy bogate w sól, tłuszcz zwierzęcy, cukier przyczyniają się do rozwoju cellulitu. Cukier i tłuszcz powodują rozrastanie się tkanki tłuszczowej, sól natomiast przyczynia się do gromadzenia wody w organizmie. Prawidłowa dieta powinna więc obejmować składniki, które wspomagają spalanie tłuszczu, a więc przyspieszają przemianę materii, oraz ułatwiają usuwanie nadmiaru wody. Dlatego też do diety należy włączyć produkty zawierające błonnik, a więc przede wszystkim pieczywo pełnoziarniste, owoce i warzywa, różnego rodzaju kasze. Nadmiaru wody pozbędziemy się, paradoksalnie, pijąc duże ilości płynów. Szczególnie zalecana jest woda mineralna, a także zielona i czerwona herbata, które znane są z tego, że przyspieszają spalanie tłuszczu. Z jadłospisu wykreślić należy przede wszystkim słodycze oraz potrawy typu „fast food”, które dostarczają ogromnej ilości kalorii. Nie zapominajmy o tym, że nasza dieta odbija się na naszym zdrowiu i wyglądzie.

Losowy artykuł

Jednym z elementów walki z cellulitem jest masaż, zarówno ten wykonywany w profesjonalnych salonach kosmetycznych, jak i ten, który można samodzielnie wykonać w domu, najlepiej podczas kąpieli, kiedy skóra jest wilgotna, a naczynia krwionośne rozszerzone pod wpływem ciepła. Masaż, który można wykonywać drewnianym bądź plastikowym przyrządem z wypustkami, szorstką rękawicą lub po prostu uciskając skórę palcami, poprawia krążenie krwi, a więc przyczynia się do usuwania toksycznych produktów przemiany materii oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ciało masujemy okrężnymi ruchami od dołu ku górze, czyli od łydek w górę tułowia, koncentrując się na miejscach dotkniętych „pomarańczową skórką”. Dodatkową zaletą masażu jest złuszczanie martwego naskórka. Tak wykonany zabieg przygotowuje skórę na przyjęcie aktywnych substancji z kosmetyków ujędrniających i antycellulitowych. W gabinecie możemy poddać się endermologii, czyli zabiegowi, w którym przy użyciu specjalnej głowicy, formującej pod wpływem podciśnienia fałd skórny, masowane jest całe ciało. Reklama: